Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2013 22:25 - Витрината на салона за красота
Автор: ria Категория: Бизнес   
Прочетен: 850 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.02.2013 23:20


 ВИТРИНАТА НА САЛОНА ЗА КРАСОТА

image

 

             Заглеждали ли сме се скоро във витрината на нашия салон за красота? Или тя стана просто част от пейзажа? Сляла се е със заобикалящата ни среда и почти не се забелязва.             Защо да не направим една снимка на моментната ситуация на витрината на салона? Хайде да го направим. Зима е, но не е толкова студено. Какво ни коства. Един, два три кадъра с телефона, и ето виждаме на екрана познатата ни до болка витрина.                А дали е толкова „до болка позната“ или само така си мислихме досега?       Основният въпрос, който е добре да си зададем гледайки снимката е: „Комуникира ли моята витрина и какво казва тя?“  Едва ли е нужно да се спираме на важността на визуалната комуникация. Красива и приветлива, ли е витрината и с добре балансирана подредба. Ако е така, то това е чудесно. Проблем ще бъде, ако на снимката забелязваме разкривен стар стелаж за продукти, пожълтял от слънцето рекламен силует,  олюпила се боя от емблемата на салона. „Наднича“ даже мъничко ръжда.          Или може би забелязваме шармантни щампи, реализирани върху скъп материал, които за съжаление се оказаха неефективни само месец след поставянето им. Те просто се превърнаха в част от пейзажа. Външният поглед ги конспектира в околната среда и салонът вече не се различава от съседните помещения.             Невъзприемането на важността на визуалната комуникация на собствените ни  витрини е една от първите най-важни причини, които отблъскват клиентите от салона ни.        Дали на прага на пролетта да не се замислим за изцяло нов имидж на витрината? Да направим нещо ново и интересно за салона – да му подарим нова витрина?              Със сигурност няма да е излишно. Даже е задължително, в случай, че не сме променяли нищо по витрината си от известно време.  Раздвижването, промяната на пейзажа ще привлече минувачите, ще предизвика тяхното любопитство и ще ги накара да обърнат внимание на нашата нова витрина. Това ще спомогне да се създаде едно усещане за обновяване, за свежест, за липса на застой.  Това, което никога не трябва да допускаме да се случва с нашата витрина е да я забравим,  в буквалния смисъл на думата. Тя е нашата визитна картичка и ако не се грижим за нея, значи не се грижим за себе си. Ако не се грижим за външния вид на нашия салон, трудно бихме убедили клиентите, че ще можем да се погрижим за техния добър външен вид.             Да се върнем отново към снимката, която току-що направихме. Да я погледнем с очите на клиент, който минава случайно и да си зададем следните  въпроси:             - Има ли цел моята витрина в настоящия момент?             - Какво „говори“ тази витрина.             - Различава ли се от съседните помещения?             - Какво искам да кажа на своите клиенти чрез моята витрина?             - Има ли насоченост към задаващите се празници?             Както и да е. Витрината ни харесва и толкова. Такава ще си остане и за в бъдеще. Когато направихме салона платихме  луди пари на дизайнер.             Но…не е проработило, нали? Или може би е проработило, но само в началото.             Въпреки всичко, ние си харесваме витрината и си я искаме такава, каквато е в момента. Тя от години си стои така и така ще си остане.             Добре, но ако искате да разберете какъв е мотивът поради който витрината е спряла да привлича клиенти, можете да продължите да четете.            Специалисти в областта на дизайна съветват  витрината да се сменя възможно най-често, защото само тогава тя е в състояние да привлече нови клиентите и да запази настоящите. Витрината е ефикасна, когато преследва дадена цел. Тази цел е строго детерминирана и нейната ефикасност е максимум 25 дни. Това би означавало, че около 20 пъти за една година, трябва да пренаредим витрината. Тези обновявания, сами по себе си, свързват салона с пазара.                         Трудно е да се сменя витрината толкова често, но динамиката на времето, в което живеем и най-вече бързопроменящата се пазарна действителност,  го изисква.  Да се планират 20 пренареждания на витрината в годината, при това те да бъдат строго целеви, не е лека работа.             Каква е целта на нашата витрина днес? Тази цел различна ли е от целта, която си поставихме миналия месец? Имахме ли, въобще цел миналия месец?             Да си съставим една годишна програма:             Темите на първите четири пренареждания са ясни - смяната на сезоните: Пролет, лято, есен, зима. Да включим и празниците: Нова година, Свети Валентин, 8-ми Март, Великден, Абитуриентски балове, Коледа.             До тук  си набавихме десет теми.  Да продължим: Рожденият ден на салона, месец септември - „Хайде на училище“, месец Юни - „Ваканция, здравей“, „Грижа за косата през зимата“, „Перфектната кожа през лятото“.           Останалите, със сигурност бихте мигли да допълните вие, изхождайки от собствените си прекрасни идеи и личната си креативност. Може да добавим  и празника на града, в който живеем: „Денят на София“ за София, „Звук и светлина“ за Велико Търново, „Празникът на розата“ за Казанлък и много други.   Ето един примерен план:   Месец Февруари Основна тема: Свети Валентин Целева група: Влюбените Витрина: Преобладаващ червен цвят и изрисувани и/или изрязани сърца. Инструменти: Постер с надпис ЧЕСТИТ СВЕТИ ВАЛЕНТИН Покана: „Направете подарък за своята половинка във вид на ваучер за процедура по избор“.     Месец Юни: Основна тема:  „Ваканция здравей“ Целева група: Ученици. Витрина: Разпилени тетрадки. Инструменти: Постер с весели ученици и хвърчащи във въздуха тетрадки. Покана: „Започнете ваканцията с нов имидж. Щури прически на супер цени за всички ученици“.      Месец Ноември: Основна тема:  Кожата през зимния период Целева група: Клиенти с чувствителна кожа Витрина: Стелаж с професионални козметични продукти,подходящи за чувствителна кожа. Инструменти: Снимка на лице с безупречна кожа. Покана: „Да помогнем чувствителната кожа да се справи със студа“                         Ето това е част от нашият план за годината. Направихме го вписвайки културните, търговските, метеорологичните и религиозните аспекти на мястото, на което живеем и работим.  Нашата витрина трябва да се превърне в едно красиво, подканящо предложение за щастие и радост. Дори клиентката да не се възползва веднага от поканата, която сме отправили, например: „Изящен маникюр с великденски мотиви на половин цена“, предложението ще е останало там някъде в някой неврон на паметта й и следващият път тя ще знае къде да отиде.             Витрината е ефикасна, когато е подредена, режисирана с вкус и следвайки още няколко прости стъпки:             Тя трябва да представя една структура, която продължава да се усеща във вътрешността на салона, да има положително послание и да е в състояние да не остави безразлични минувачите.             Витрината е ефикасна, когато дава обещание. Пример: „От тук всеки си тръгва с усмивка“. Продуктите, които използвате и услугите, които предлагате, са само инструментите, с които спазваме своето обещание: да предизвикаме усмивка на лицата на клиентите.             Витрината е един директен инструмент за комуникация. Може на витрината да разположим стелаж със продукти от новата пролетна серия, предоставена от доставчика, с който работим. Може да сложим постери и ценоразпис. Може да има предложение за отстъпки за Свети Валентин, а може би и монитор, на който минувачите ще могат да видят филм с последните ни изяви. Може, също така да се комбинират успешно няколко варианта. Зависи от мястото, с което разполагаме и с целта, която искаме да постигнем. Важното е да има динамика и витрината да е различна от предишната.             Основното нещо при подредбата на витрината е определяне на фокуса. Инструментът, който представя основната тема трябва да е подчертан, акцентиран.  А неговата позиция е на нивото на очите.             Обектите, които решим да изложим на витрината, трябва да имат по между си достатъчно място, така, че да не се застъпват, а в същото време не трябва да се създава усещане за празнота. Въпреки, че основната функция на витрината е да показва, не е нужно да се излага всичко, което предлагаме. По-малко е по-добре, защото вниманието се привлича по-лесно от по-малко неща, от колкото от много неща заедно. Добре е да се намери баланса, да не се претрупва витрината с ненужни предмети, но и да не изглежда празна. Резултатът от струпването на предметите на едно място ще  доведе до объркване и липса на интерес. Празните пространства ще създадат впечатление за недовършеност, за нестабилност. Когато отсъства баланса хората се чувстват несигурни.             Витрината трябва винаги да е безупречна и много добре осветена. И нека да се замислим, че всъщност провалите не съществуват. Съществуват само резултати. А нашите резултати са сбора от нашите действия. Ако искаме да имаме други резултати, трябва да променим действията си.        

 

 

 

 

 




Гласувай:
0




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ria
Категория: Бизнес
Прочетен: 7901
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 7
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930